Baloniki reklamowe – kształty i kolory

Baloniki reklamowe

Baloniki reklamowe

Gadżety reklamowe są w dzisiejszych czasach jednymi z najpopularniejszych i najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych. Stanowią one niezwykle barwne i często efektowne uzupełnienie kampanii reklamowych, pomagając przyciągać uwagę potencjalnych klientów. Jednakże ze względu na fakt, że coraz więcej firm stosuje tego rodzaju formy marketingu, potrzeba jest coraz bardziej nieszablonowych pomysłów na kształt i wzory owych gadżetów. Dobrym przykładem są tu balony – bardzo rozpowszechnione jako gadżety reklamowe, mają tę zaletę, iż bardzo łatwo wyprodukować je w rozmaitych kształtach i kolorach.

Pomysłów na odpowiedni kształt balonów wykorzystywanych w marketingu może być nieskończenie wiele. Najważniejsze jest, jaka grupa ma być głównym odbiorcą kampanii. Jeśli są to dzieci, baloniki reklamowe mogą być np. w kształcie postaci z kreskówek lub filmów animowanych. Bardzo łatwo wówczas również o kolorystykę – powinna być ona uzupełnieniem kształtu takiej postaci, tak by powstał pełny, spójny obraz. Najmłodsi docenią także baloniki reklamowe w kształcie zwierząt powszechnie lubianych, np. delfinów, piesków, kotków, itp.

Jeśli odbiorcą kampanii reklamowej mają być ludzie dorośli, kształty i kolorystyka balonów w tym celu wykorzystywanych mogą przedstawiać np. budowle, które pozytywnie się kojarzą, np. znane zabytki. W innym przypadku, jeśli baloniki reklamowe stanowią ozdobę targów, festynu lub happeningu, balon może być bramą wejściową i nosić odpowiedni kształt przypominający bramę lub wrota. Zawsze wygląda to bardzo efektownie i pozwala przyciągać uwagę potencjalnych klientów, co jest głównym celem tego typu imprez.

Balony wykorzystywane w reklamach mogą także być przygotowane przy specjalnych okazjach lub świętach, np. Boże Narodzenie. Mogą wówczas mieć kształt choinki lub Świętego Mikołaja. Firma dystrybuująca tego typu gadżety może być pewna, że skutek takiej kampanii będzie bardzo pozytywny. Skuteczna kampania polega wszakże na przyciąganiu uwagi możliwie największej liczby klientów. I ten warunek jest w tym przypadku spełniony bez dwóch zdań.