Gadżety firmowe w marketingu sklepów elektronicznych

Gadżety firmowe

Gadżety firmowe

Obecnie niezwykle istotnym aspektem prowadzenia każdej działalności gospodarczej i innych instytucji jest reklama. Jest ona niezbędnym elementem, ponieważ w praktycznie wszystkich branżach panuje obecnie bardzo silna konkurencja. Natężenie działań reklamowych różnych rodzajów na rynku skutkuje jednak tym, że bardzo wielu klientów nie jest skłonnych korzystać z reklamowanych ofert. Dotyczy to także takich form działalności gospodarczej, jak np. sklepy, w tym ze sprzętem elektronicznym. A ponieważ różnego rodzaju podobnych sklepów i punktów handlowych powstaje w Polsce coraz więcej, reklama wśród nich jest coraz intensywniejsza. To z kolei oznacza, że trzeba wyróżnić się w reklamie działaniem oryginalnym, innym niż prowadzi konkurencja. Dobrym pomysłem może być dystrybucja gadżetów firmowych.

Gadżety firmowe to np. czapki z nadrukiem, kubki, talerzyki, słodycze, odzież, długopisy, itp. Są to przedmioty bądź pełniące konkretną funkcję w życiu codziennym bądź sprawiające klientom radość i przyjemność. Są, jako takie, skuteczne również w marketingu. Jak dany sklep lub firma przez niego wynajęta (np. agencja reklamowa) może je dystrybuować? Jest na to kilka sposobów.

Po pierwsze, najpopularniejszą formą jest rozdawanie. Gadżety firmowe, jeśli są darmowe, są najskuteczniejszymi narzędziami marketingowymi. Dlatego też wręczanie darmowych podarunków, w formie gadżetów różnego rodzaju, jest bardzo efektywne w swoim wpływie na decyzje konsumentów. Oczywiście rozdawanie należy prowadzić tam, gdzie ludzi jest dużo, tzn. w różnych ruchliwych punktach dużych miast, w okolicy atrakcji turystycznych, punktów komunikacyjnych, itp.

Formą dystrybucji, również bardzo kreatywną, jest wręczanie upominków tym, którzy skorzystali z usług danego sklepu, kupując konkretny sprzęt elektroniczny. Gadżety firmowe, jako upominki, są wówczas swoistą „nagrodą” – bo przecież zakupy w danym sklepie to czynność korzystna dla sklepu, warto więc dawać ludziom za to „nagrody”. Tym bardziej, że poza powrotem do tego sklepu, klienci mogą go popularyzować wśród rodziny i znajomych.

Warto dodać, że gadżety owe są często „wyposażone” w nadruk promujący sklep ze sprzętem elektronicznym. Właśnie ten nadruk dodaje gadżetom bardzo dużo atrakcyjności wizualnej.